Definícia pojmu Point of Sales (POS)
Point of Sales (POS) označuje pomôcky podporujúce nákup, ktoré si zákazník odnáša spolu so zakúpeným produktom. Tieto pomôcky môžu zahŕňať príbalové darčeky, prémiové balenia, bonusy za množstvo nakúpeného tovaru a ďalšie stimuly, ktoré majú za cieľ podporiť predaj a loajalitu zákazníkov.
Význam Point of Sales v marketingu
Point of Sales (POS) je dôležitým nástrojom v oblasti marketingu a predaja, ktorý má niekoľko kľúčových funkcií:
- Stimuluje predaj: Poskytovanie príbalových darčekov alebo bonusov môže motivovať zákazníkov k nákupu a zvýšiť predaj.
- Vytvára zážitok pre zákazníkov: Prémiové balenia a bonusy môžu zákazníkom poskytnúť pozitívny zážitok z nákupu a zlepšiť ich postoj k značke.
- Zvyšuje loajalitu zákazníkov: Poskytovanie bonusov a výhod môže zákazníkov motivovať k opakovaným nákupom a zvýšiť ich vernosť k značke.
Príklady Point of Sales pomôcok
Existuje mnoho rôznych typov Point of Sales pomôcok, ktoré sa používajú v rôznych odvetviach. Niektoré príklady zahŕňajú:
- Príbalové darčeky k produktom.
- Prémiové balenia s exkluzívnym dizajnom.
- Bonusy za určité množstvo nakúpeného tovaru.
- Vernostné programy so zľavami a výhodami.
Záver
Point of Sales (POS) je dôležitým nástrojom v oblasti marketingu, ktorý pomáha stimulovať predaj, vytvárať pozitívne zážitky pre zákazníkov a zvyšovať ich loajalitu. Správne využívanie POS pomôcok môže mať pozitívny vplyv na úspech značky a podniku.
(POS) – Pomôcky podporujúce nákup, ktoré si zákazník odnáša spolu so zakúpeným produktom (príbalové darčeky, prémiové balenia, bonusy za množstvo nakúpeného tovaru, atď.).