zákazník

Zákazník v oblasti obchodu

Kľúčový pojem logistiky. Integrované logistické reťazce zasahujúce až ku konečným zákazníkom a sú podriadené uspokojovaniu ich potrieb, pričom výsledný efekt je meraný na strane zákazníkov. V postavení zákazníka je však i každý odoberajúci článok vo vnútri logistického reťazca fungujúci podľa pull-princípu.

Zákazník je kľúčovým pojmom v oblasti obchodu a logistiky. Integrované logistické reťazce sa snažia dosiahnuť až ku konečným zákazníkom a ich hlavným cieľom je uspokojovanie potrieb zákazníkov. Úspech logistických reťazcov je meraný na základe spokojnosti zákazníkov. Zákazník môže byť vnímaný ako každý odoberateľný článok vo vnútri logistického reťazca, ktorý funguje na základe pull-princípu.

Rôzne aspekty pojmu „zákazník“

Pojem „zákazník“ môže mať v rôznych kontextoch rôzne významy:

  • Zákazník v oblasti logistiky: V logistike je zákazník konečným príjemcom produktov alebo služieb. Úspech logistických operácií je meraný schopnosťou dodávať tovary alebo služby presne vtedy, keď sú potrebné a na spokojnosť zákazníkov.
  • Zákazník v súvislosti so službami bezpečnostných poradcov: V tejto oblasti sa pod pojmom zákazník rozumie odosielateľ a prijímateľ zásielok nebezpečného tovaru v súlade so zmluvou o poskytovaní služieb bezpečnostných poradcov.
  • Zákazník v kontexte obchodu: V obchodnom prostredí sa zákazník môže definovať ako právnická alebo fyzická osoba, ktorá vyjednáva s dodávateľmi o prepravných a tarifných podmienkach.

Rozdelenie zákazníkov podľa ich vzťahu k činnosti

Pod pojmom zákazník môžeme chápať ktokoľvek, komu odovzdávame výsledky vlastných aktivít alebo činnosti. Zákazníkov možno rozdeliť do štyroch hlavných skupín:

  • Interní zákazníci: Toto sú spolupracovníci v rôznych úsekoch činnosti, ktorí sú odvislí od výsledkov iných členov organizácie.
  • Sprostredkovatelia: Medzi sprostredkovateľov patria veľkoobchody a sklady, ktoré zabezpečujú distribúciu produktov od výrobcov k ďalším úrovňam trhu.
  • Externí zákazníci: Toto sú organizácie alebo fyzické osoby, ktoré využívajú výstupy alebo produkty na svoju vlastnú činnosť alebo spotrebu.
  • Koneční užívatelia: Koneční užívatelia sú finálni spotrebitelia produktov alebo služieb. Sú tí, ktorí nakupujú produkty alebo služby na osobné použitie.

Zákazníci sú kľúčovým faktorom v obchodnom svete a ich uspokojenie je prioritou pre úspech a rast každej spoločnosti.

Kľúčový pojem logistiky. Integrované logistické reťazce zasahujúce až ku konečným zákazníkom a sú podriadené uspokojovaniu ich potrieb, pričom výsledný efekt je meraný na strane zákazníkov. V postavení zákazníka je však i každý odoberajúci článok vo vnútri logistického reťazca fungujúci podľa pull-princípu.

(v súvislosti s poskytovaním služieb bezpečnostných poradcov) – Spoločný názov pre odosielateľa a prijímateľa zásielok nebezpečného tovaru v zmysle uzatvorenej Zmluvy o poskytovaní služieb bezpečnostných poradcov.

Právnická, alebo fyzická osoba, ktorá rokuje s dopravcom o prepravných a tarifných podmienkach.

Pod pojmom zákazník sa rozumie ktokoľvek, komu odovzdávame výsledky vlastných aktivít /činnosti/. Rozdeľujeme ich do 4 skupín a to: interní zákazníci – (spolupracovníci na rôznych úsekoch), sprostredkovatelia – (veľkoobchody, sklady), externí zákazníci – (organizácie, fyzické osoby využívajúce výstupy, produkty k svojej činnosti), koneční užívatelia – (finálny spotrebitelia produktov).

Ktokoľvek, komu odovzdávame výsledky vlastných aktivít alebo činnosti.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥