opakovanie ročníka

Opakovanie ročníka

V systéme štúdia podľa predchádzajúceho zákona o vysokých školách mohol požiadať študent, ktorý nesplnil podmienky na postup do vyššieho ročníka, o tzv. opakovanie ročníka. V kreditovom systéme štúdia stráca pojem ročník zmysel, pretože absolvovanie predmetu nie je striktne viazané ku konkrétnemu semestru, resp. akademickému roku. Z toho dôvodu stráca zmysel aj opakovanie ročníka.

Opakovanie ročníka je termín spojený so systémom štúdia na vysokých školách, ktorý umožňoval študentom, ktorí nesplnili požadované podmienky pre postup do ďalšieho ročníka, aby mohli rok opakovať. Toto opatrenie im dávalo ďalšiu príležitosť dosiahnuť požadované výsledky a pokračovať vo svojom štúdiu.

S nástupom kreditného systému štúdia sa však pojem „ročník“ stal menej významným, pretože študenti môžu absolvovať predmety nezávisle od konkrétneho semestra alebo akademického roka. Kreditný systém umožňuje väčšiu flexibilitu vo výbere predmetov a študenti môžu postupovať podľa vlastného tempa.

Z tohto dôvodu sa opakovanie celého ročníka stráca zmysel a namiesto toho sa študenti môžu zameriavať na konkrétne predmety, ktoré potrebujú zlepšiť, a opakovanie samotného ročníka nie je nevyhnutné.

V systéme štúdia podľa predchádzajúceho zákona o vysokých školách mohol požiadať študent, ktorý nesplnil podmienky na postup do vyššieho ročníka, o tzv. opakovanie ročníka. V kreditovom systéme štúdia stráca pojem ročník zmysel, pretože absolvovanie predmetu nie je striktne viazané ku konkrétnemu semestru, resp. akademickému roku. Z toho dôvodu stráca zmysel aj opakovanie ročníka.

Komentáre k článku opakovanie ročníka (5)

  1. So zavedením kreditového systému v školách sa koncept opakovania ročníka stal menej relevantným, pretože študenti môžu absolvovať predmety nezávisle na konkrétnom semestri alebo akademickom roku, čo im umožňuje študovať vo vlastnom tempe a zameriavať sa na opakovanie iba tých predmetov, ktoré potrebujú zlepšiť.

  2. Je správne odstraňovať možnosť opakovania celého ročníka, keď niektorí študenti možno potrebujú viac času na zvládnutie celého objemu učiva?

  3. Tento prístup môže byť dvousečný; zatiaľ čo poskytuje väčšiu flexibilitu a redukuje stigma spojené s opakovaním ročníka, môže znevýhodniť študentov, ktorí by mohli mať prospech z dodatočného času na celkové zosúladenie a posilnenie svojich znalostí pred pokračovaním v štúdiu.

  4. Môže byť eliminácia konceptu opakovania ročníka vnímaná ako snaha o zjednodušenie výučby na úkor hĺbkového porozumenia študentov?

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥